maandag 24 mei 2010

Pen en nieuwe inkt - een aanrader

Ik heb deze week de verhalenbundel 'Pen en nieuwe inkt' van schrijver Kasra Parsi gelezen en wil via deze blog anderen attenderen op dit boek.
Kasra is politiek vluchteling, afkomstig uit Iran en heeft zich de Nederlandse taal eerst eigen moeten maken voor hij een boek kon schrijven in onze taal. Dat op zich is al een prestatie. Maar als je dan zijn verhalen leest, heeft hij zichzelf ook geleerd de woorden en zinnen zo te kiezen dat, wat hem overkomt ook rechtstreeks op je netvlies lijkt te komen.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij bezig is met een tweede boek.
Daar kijk ik nu al naar uit.

Het boek is oa via FreeMusketeers te bestellen.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens! Het is indrukwekkend en tegelijkertijd leest het heel vlot weg. Een tweede? Die mag je te zijner tijd ook voor mij kopen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dat dat boek met al die kleine verhaaltjes die toen op de tafel lag? die leek me wel boeiend.

    BeantwoordenVerwijderen