donderdag 20 mei 2010

Weer even terug in mijn oude baan

Al ben ik in hart en nieren een wetenschapper, toch heb ik in de periode 2000-2004 een uitstapje gemaakt en ben ik webmaster geweest van het bedrijf waar ik intussen al meer dan 25 jaar voor werk.
Het was met name, omdat ik in die tijd al behoorlijk aktief was op het web en ook een eigen site had. Ook het feit dat ik me met computers en communicatie bezig hield, was een voordeel, dus was het niet eens zo dat ik moest solliciteren, ik werd eigenlijk gevraagd om 'eens langs te komen'.
Uiteindelijk bleek het bouwen en onderhouden van de ook gewenste intranet site, meer werk, dan het werk aan de externe website en het was een heel leuke periode.
Als echter een site eenmaal gebouwd is, wordt het veelal een beetje saai. Natuurlijk is het leuk om de content van een site bij te houden, maar erg veel uitdaging zat daar niet meer in en dus ben ik teruggegaan naar de R&D afdeling van het bedrijf.
Sinds die tijd heb ik niet veel meer gedaan aan het bouwen van websites, met uitzondering van een website voor de Pizzeria van vrienden van ons. Ik zal daar nu even geen extra reclame voor maken, want ze hebben het tegenwoordig zo druk, dat ze niet op nog meer klanten zitten te wachten.
En nu...
Heb ik dus toch weer een site gebouwd. Geen high-tech site, maar een rustige, eenvoudig opgezette site voor mijn echtgenote, die schrijft en waar ik ook heel trots op ben.
De site is hier te vinden.

Het was heel leuk om weer te doen en ik zal hem zo goed mogelijk bijhouden, al kan Rachel dat gelukkig zelf ook als het echt nodig is.

5 opmerkingen:

  1. En hier heb je dan meteen je eerste reactie, van je schrijvende echtgenote...Ik ben hartstikke trots op je. Je bent zelfs vergeten te noemen dat wij ruim zes jaar een site over pddnos hebben gehad. En ja als geen ander weet ik hoe saai het is om die bij te houden hihi. En dat je weer terug bent bij je "oude baan"
    Toch ben ik blij dat je deze site voor mij hebt gemaakt! Ik hoop dat jij ook trots bent op jezelf...enne..ik zeg het hier open en bloot omdat het me geen reet kan schelen..Ik hou van jou!
    Liefs Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel. :-)
    Zoals ik al schreef, het was wel weer leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig maar! Waar was ik anders zonder jou? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker een mooie site geworden! :) Erg knap pappa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jan en Rachel. Ik heb even naar de site gekeken met een professionele kijk. Ik ben zelf ICT-er. Hij ziet er goed uit. Goede en duidelijke opmaak. Als advies wil ik je nog wel meegeven dat je de menu structuur door kan voeren door de hele site door. Op elke pagina je menu terug laten komen. Zodat men vanuit elke pagina kan springen naar wat ze willen. Het is een tip.

    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen